UYUM VE RİSK YÖNETİMİ POLİTİKASI
Amaç ve Kapsam
Bu Politika, ARSLAN AKADEMİ İLK YARDIM EĞİTİM DANIŞMANLIK MÜHENDİSLİK HİZMETLERİ LİMİTED ŞİRKETİ‘nin (Şirket) sunduğu İlk Yardım Eğitim, Danışmanlık ve Mühendislik Hizmetleri süreçlerinde, ulusal ve uluslararası yasal mevzuata, etik ilkelere ve Şirket içi standartlara tam uyumun sağlanmasına, uyum risklerinin etkin bir biçimde yönetilmesine yönelik temel ilke ve esasları ortaya koymaktadır.
Bu Politika, uyum yönünden Şirket’te yürütülen tüm faaliyetler ile her kademedeki yönetici ve çalışanlarını kapsar.
Temel Uyum İlkeleri
Şirket, faaliyetlerini yürütürken başta aşağıda belirtilen mevzuat ve standartlara uyumu temel ilke edinmiştir:
Kişisel Verilerin Korunması (KVKK): 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ile Aydınlatma Yükümlülüğü ve Tebliğlere tam uyumun sağlanması, veri sorumlusu sıfatıyla gerekli idari ve teknik tedbirlerin alınması.
Hizmet Mevzuatı: Şirketin faaliyet alanına giren İlk Yardım Eğitim Hizmetleri, Danışmanlık ve Mühendislik Hizmetlerine ilişkin ulusal yönetmeliklere (Örn: İlk Yardım Yönetmeliği) ve standartlara tam uyum.
Ticari Yasal Yükümlülükler: 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Türk Ticaret Kanunu, Vergi Usul Kanunu ve Şirketin tabi olduğu diğer yasal yükümlülükler (Örn: Vergi Kimlik No: 0851408705 , Ticaret Sicil No: 131747 ).
Etik ve Şeffaflık: Tüm ticari ilişkilerde şeffaflık, dürüstlük ve etik kurallara bağlılık esastır. Yolsuzluk, rüşvet ve çıkar çatışmalarından kesinlikle kaçınılmalıdır.
Uyum Risk Yönetimi ve Sorumluluk
Yürürlük ve Revizyon: Bu Politika yayımlandığı an yürürlüğe girer. Olabilecek değişiklikler Uyum Sorumlusu tarafından revize numarasıyla birlikte yayımlanır.
Birim Sorumlularının Rolü: Birim sorumluları/yöneticileri, bu yönergenin esaslarının ve uygulama şeklinin tüm birim çalışanlarınca iyi anlaşılmasını sağlamaktan, birim içi uyum sistemlerinin gerekliliklerini yerine getirecek bir işleyiş tarzını oluşturmaktan ve ilgili talimatları uygulamaktan sorumludurlar.
Uyum Sorumlusu: Şirket’in uyum süreci ve durum değerlendirmesi aşamalarından gerek şirket Yönetim Kurulu gerekse de müşterilerimiz ve akredite olduğumuz kuruluşlar ile diğer üçüncü kişilere karşı ana sorumlusu, şirket Uyum Sorumlusudur.
Risk Esaslı Yaklaşım: Şirket, hizmet süreç içerisindeki yasal ve operasyonel riskleri karşılamayı esas alarak tüm ticari ilişkilerini bu politika esasları üzerine kurup, hizmet tedarik zinciri sürecini ve ilgili ticari işlemleri yönetmeyi ilke edinmiştir. Bu kapsamda, özellikle KVKK ve hizmet ifasına yönelik riskler sürekli izlenir ve önleyici tedbirler alınır.
